Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc czerwiec.
Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- rozwijanie rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci,
- rozwijanie aktywności badawczej,
- zachęcanie do radosnego eksperymentowania i wyciągania wniosków,
- zapoznanie ze znaczeniem słowa przyjaciel,
- zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- poznanie nowej piosenki,
- zapoznanie z kulturą innych krajów,
- rozwijanie umiejętności rachunkowych,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
- poznawanie zabaw dzieci z różnych stron świata,
- wzbogacenie wiadomości na temat tradycyjnego stroju Meksykanów,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zapoznanie z zabawami, którymi można się bawić latem,
-
zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
- porównywanie masy przedmiotów,
- zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie zdolności wokalnych,
- wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
- integrowanie dzieci,
- uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
-
rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.
Temat tygodnia: Wakacyjne podróże
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
- poznawanie świata poprzez doświadczenia własne i innych ludzi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,
- nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
- rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- poznawanie różnych środowisk przyrodniczych,
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom,
- zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej,
-
rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności aparatu artykulacyjnego.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności wycinania,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- opanowanie tekstu i melodii piosenki,
- poznawanie wybranych regionów Polski,
- poznawanie oznak lata,
- rozwijanie mowy i myślenia,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
-
poznawanie wybranych miejsc w Polsce.
Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- rozpoznawanie emocji i radzenia sobie z nimi,
- rozwijanie mowy komunikatywnej,
- poszerzanie doświadczeń plastycznych,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach wakacyjnego wypoczynku,
- rozwijanie mowy,
- reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
- określanie liczebności zbioru bez liczenia,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- poznawanie właściwych form zachowania,
- rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- utrwalanie nazw oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,
-
rozwijanie myślenia logicznego.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
- dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
- poznawanie przyczyny pękania czereśni,
- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
- poznawanie swoich możliwości,
-
pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.
Temat tygodnia: Projekt: segregujemy śmieci (4latki) / Projekt: zabawki ekologiczne (5,6latki)
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:
- rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
- doskonalenie poprawności językowej prezentowanych wypowiedzi,
- doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
- wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- dostrzeganie i powtarzanie rytmu muzycznego,
- poznanie rodzajów szklanych przedmiotów,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- doskonalenie wiedzy na temat plastiku i metali,
- rozwijanie właściwej reakcji na instrukcje N.,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- kształtowanie postawy proekologicznej,
- poszerzanie słownictwa,
- spotkanie z zaproszonym gościem,
- kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
- zaprezentowanie na forum zaproszonych gości wiedzy zdobytej podczas trwania projektu,
-
wzmocnienie wiary we własne siły i możliwości.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
- rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
- zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
- wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
- rozwijanie zdolności manualnych,
- kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
- rozwijanie świadomości ekologicznej,
- rozwijanie aktywności twórczej,
- poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
- docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
- wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
- pobudzanie ciekawości poznawczej,
- uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
-
rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania