BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 czerwca 2022 r.

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc czerwiec.

Temat tygodnia: Niby tacy sami, a jednak inni

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • dostrzeganie i szanowanie odmienności innych dzieci,
  • rozwijanie aktywności badawczej,
  • zachęcanie do radosnego eksperymentowania i wyciągania wniosków,
  • zapoznanie ze znaczeniem słowa przyjaciel,
  • zachęcanie do używania zwrotów grzecznościowych i kulturalnego zwracania się do siebie,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • poznanie nowej piosenki,
  • zapoznanie z kulturą innych krajów,
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania wiersza,
  • poznawanie zabaw dzieci z różnych stron świata,
  • wzbogacenie wiadomości na temat tradycyjnego stroju Meksykanów,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zapoznanie z zabawami, którymi można się bawić latem,
  • zachęcanie do podejmowania wspólnych zabaw.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • kształtowanie postawy tolerancji w stosunku do dzieci niepełnosprawnych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • dostrzeganie różnic i podobieństw pomiędzy dziećmi różnych ras,
  • porównywanie masy przedmiotów,
  • zapoznanie z działaniem wagi szalkowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie zdolności wokalnych,
  • wykorzystanie w pracy surowców wtórnych,
  • integrowanie dzieci,
  • uczestniczenie w konkursach, zabawach zręcznościowych,
  • rozróżnianie emocji, przyjemnych i nieprzyjemnych, towarzyszących ludziom dorosłym i dzieciom.

Temat tygodnia: Wakacyjne podróże

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • wdrażanie do uważnego słuchania tekstu literackiego,
  • poznawanie świata poprzez doświadczenia własne i innych ludzi,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do wypowiadania się na forum grupy,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej poprzez aktywny udział w zabawach badawczych,
  • nabywanie umiejętności zgodnego współdziałania w zespole,
  • rozwijanie szybkiej reakcji na ustalone sygnały,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • klasyfikowanie przedmiotów ze względu na ich przynależność,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji słuchowej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • poznawanie różnych środowisk przyrodniczych,
  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • zachęcanie do sprawiania niespodzianek bliskim osobom,
  • zapoznanie z różnymi środkami komunikacji lądowej, powietrznej i morskiej,
  • rozwijanie spostrzegawczości słuchowej i sprawności aparatu artykulacyjnego.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zapoznanie z kontynentami oraz z globusem – kulistym modelem Ziemi,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności wycinania,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • zapoznanie ze środowiskiem przyrodniczym obszarów górskich,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • opanowanie tekstu i melodii piosenki,
  • poznawanie wybranych regionów Polski,
  • poznawanie oznak lata,
  • rozwijanie mowy i myślenia,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • poznawanie wybranych miejsc w Polsce.

Temat tygodnia: Pożegnania nadszedł czas

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • rozpoznawanie emocji i radzenia sobie z nimi,
  • rozwijanie mowy komunikatywnej,
  • poszerzanie doświadczeń plastycznych,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • uświadamianie niebezpieczeństw w miejscach wakacyjnego wypoczynku,
  • rozwijanie mowy,
  • reagowanie na ustalone hasła i sygnały muzyczne,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia ze zwróceniem szczególnej uwagi na rolę ostatniego liczebnika,
  • określanie liczebności zbioru bez liczenia,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • poznawanie właściwych form zachowania,
  • rozwijanie umiejętności kulturalnego komunikowania się,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania i wykonywania poleceń,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • utrwalanie nazw oraz charakterystycznych cech poszczególnych pór roku,
  • rozwijanie myślenia logicznego.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • zachęcanie do wspominania pobytu w przedszkolu,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • dodawanie i odejmowanie w zakresie 10,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie melodii i tekstu piosenki,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działań,
  • dzielenie się wspomnieniami ze swojego pobytu w przedszkolu,
  • poznawanie przyczyny pękania czereśni,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • poznawanie swoich możliwości,
  • pożegnanie dyrektora, nauczycieli, młodszych kolegów.

Temat tygodnia: Projekt: segregujemy śmieci (4latki) /  Projekt: zabawki ekologiczne (5,6latki)

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cel główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie umiejętności wypowiadania się na podany temat,
  • doskonalenie poprawności językowej prezentowanych wypowiedzi,
  • doskonalenie umiejętności wypowiadania się na forum grupy,
  • wzmacnianie wiary we własne siły i możliwości,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • dostrzeganie i powtarzanie rytmu muzycznego,
  • poznanie rodzajów szklanych przedmiotów,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • doskonalenie wiedzy na temat plastiku i metali,
  • rozwijanie właściwej reakcji na instrukcje N.,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • kształtowanie postawy proekologicznej,
  • poszerzanie słownictwa,
  • spotkanie z zaproszonym gościem,
  • kształtowanie wyobraźni przestrzennej,
  • zaprezentowanie na forum zaproszonych gości wiedzy zdobytej podczas trwania projektu,
  • wzmocnienie wiary we własne siły i możliwości.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • kształtowanie świadomości ekologicznej (możliwość ponownego wykorzystania odpadów),
  • rozwijanie zasobu słownictwa związanego z ekologią,
  • zapoznanie z materiałami różnego pochodzenia (plastik, metal, papier) i ich właściwościami,
  • wyrabianie poczucia odpowiedzialności za otaczające środowisko,
  • rozwijanie zdolności manualnych,
  • kształtowanie umiejętności współdziałania w grupie oraz przestrzegania przyjętych zasad,
  • rozwijanie kreatywności i wyobraźni,
  • rozwijanie świadomości ekologicznej,
  • rozwijanie aktywności twórczej,
  • poszerzanie wiedzy na temat właściwości metali,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • kształtowanie wiedzy na temat postaw proekologicznych,
  • docenianie użyteczności rzeczy pochodzących z recyklingu,
  • wdrażanie do poszanowania ludzi wykonujących różne zawody,
  • pobudzanie ciekawości poznawczej,
  • uporządkowanie wiedzy na temat ekologii i recyklingu,
  • rozwijanie umiejętności zgodnej współpracy i planowania