BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 19 listopada 2021 r.

Witam Rodziców i Dzieci– 19.11.2021

. Powitanie i rozgrzewka na dobry dzień – Pogodne ćwiczenia

Spróbuj poćwiczyć z Rodzicami.

https://www.youtube.com/watch?v=cGOK6AcTLZE&t=128s

1. ” Jesienne ubranie”– rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat na podstawie przedstawionej ilustracji, próby odpowiadania całym zdaniem. Omówienie ilustracji. Rozwijanie umiejętności dobierania ubioru do pory roku i pogody.

To bardzo ważne, aby zadbać o odpowiedni ubiór i się nie przeziębić! Spróbuj nazwać ubranka  ( kalosze, czapka, kurtka lub

płaszcz przeciwdeszczowy, szalik, parasol) i  podziel te wyrazy na sylaby ( klaszcząc).

A czy potrafisz samodzielnie i odpowiednio się ubrać? Zróbcie  zawody z rodzicem w samodzielnym ubieraniu, zobaczymy komu uda się wygrać, a kto może o czymś zapomniał przed wyjściem na spacer:) Udanej zabawy!!!

Rozwiąż zagadki :

Małe, średnie i duże, uwielbiają kałuże!
Suche skarpetki wśród deszczu noszę,
kiedy na nogi wkładam …. ( kalosze)

Jakie buty temu służą

Żebyś mógł w nich

Chodzić po kałużach…… (kalosze)

Chronię Cię przed deszczem, foliowym kapturem.

Gdy ci parasolkę wiatr porywa w górę……

(płaszcz przeciwdeszczowy).

Jesienią i zimą na Twojej głowie.

Jest potrzebna, każdy to powie.

Bo kiedy wieje i śnieżek prószy,

nie zmarzną już Twoje uszy….. ( czapka)

 

2. Co do siebie nie pasuje?”– zabawa rozwijająca spostrzegawczość

R.  układa przed dzieckiem obrazki kaloszy złożone z dwóch różnych połówek.

Dziecko wskazuje, co do siebie nie pasuje. Próbuje wyjaśnić, dlaczego. Układa obrazki kaloszy prawidłowo.

 

3. Zabawa dydaktyczna– łączenie kaloszy w pary

 

4.Zestaw ćwiczeń ruchowych. • bębenek, kocyki
– „Drobny deszczyk i duży deszcz” – dzieci naśladują drobny deszczyk, biegając na palcach. Na
sygnał R. (np. uderzenie w bębenek) naśladują duży deszcz, biegając na piętach.
– „Ślizgawka” – R. rozdaje dzieciom kocyki, wspólnie klękają na nich i, odpychając się rękami,
ślizgają się. Przemieszczają się jedno za drugim po wyznaczonej linii.
– „Jesteś jak jeż” – dzieci kładą się na brzuchu z rękami wyprostowanymi przed sobą. Lekko unoszą
klatkę piersiową i ręce, wyciągają się (głowa przedłużeniem tułowia). Następnie bardzo powoli
wracają do leżenia.
– „Skręt w prawo i w lewo” – dzieci z R. dobierają się parami, siadają na kocykach tyłem do siebie,
dotykając się plecami. Na sygnał  wykonują równocześnie obrót w prawo / w lewo, klaszcząc
w dłonie.

5. Hopsasa – zabawa ruchowa do rymowanki Barbary Szelągowskiej. Dzieci stoją w rozsypce.
R. recytuje rymowankę, a dziecko wykonuje polecenia wynikające z jej treści. Na koniec klaszczą w dłonie.
Hopsasa, hopsasa
podskakują nóżki,
hopsasa, hopsasa,
stańmy na paluszki.
Hopsasa, hopsasa,
zakręćmy się wkoło.
Hopsasa, hopsasa,
ale nam wesoło.

6. Praca plastyczna ,,peleryna na deszcz”

-dziecko wspólnie z rodzicem ozdabia worek foliowy
-łączymy w pracy różne techniki plastyczne ( wyklejanie, rysowanie pisakiem, wycinanie). Miłej zabawy!

– opowiadamy o swojej pelerynie

Pozdrawiam serdecznie
pani Jola
Zapraszamy Rodziców i dzieci do dzielenia się swoimi działaniami z domu
(przypominamy, że działa  nasz grupowy e- mail: i  tam możecie napisać co u Was słychać i przysyłać np. zdjęcia prac dzieci)