BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 4 listopada 2021 r.

Witajcie Ufoludki. 😉

 

5,6 – latki

 

Karta pracy, cz. 1, s. 74.

Słuchanie wiersza  Rodzinny wiersz.

Tata Ani jest lekarzem,
tata Janka – marynarzem.
Tata Ewy – ogrodnikiem,
a Michała jest lotnikiem.
Tata Asi – kolejarzem,
a Marcela – jest piekarzem.
Mama Uli smaży pączki,
a Szymona – pisze książki.
Mama Eli jest kierowcą,
a Karola – zawiadowcą.
Mama Leny jest kelnerką,
a Renaty – jest tancerką.
Mama Kajtka jest malarzem,
tata Olka – betoniarzem.

Dziecko wymienia nazwy zawodów z wiersza. Określa, na czym polega praca ludzi wykonujących te zawody.

 

Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Zmęczone nogi.

Podczas tańca dziecku zmęczyły się nogi. Stoi lekko potrząsa raz jedną, raz drugą nogą. Po kilku ruchach swobodnie odpoczywa, leżąc.

Zabawa rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową – Jak pomagam mamie.

Dziecko staje na dywanie. W rytm  dowolnej melodii wymyśla figury obrazujące, w jaki sposób pomaga mamie w domowych pracach.

Medale dla mamy i dla taty.

  • Rozmowa na temat medali.

Medal niewielki, najczęściej okrągły lub owalny, płaski wyrób metalowy, wykonany zazwyczaj techniką odlewu lub bicia. Często jest zawieszony na wstążce.

Rodzic pyta dziecko:

− Komu dajemy medale?

− Jakie mogą być medale?

− Czy możemy dać medale rodzicom? Dlaczego?

 Wykonanie medali dla rodziców

Dziecko otrzymuje szablon medalu do samodzielnego wykonania i według własnego pomysłu ozdabia go. ( plasteliną , bibułą, farbami, kredkami , pisakami itp.)

t-t-3016-design-a-medal_ver_2

Zabawa ruchowo-naśladowcza  Pomagamy w domu.

Rodzic  wymienia czynności, jakie można wykonywać w domu, a dziecko stara się je naśladować, np. myjemy talerze, ścieramy kurze, odkurzamy dywan, układamy zabawki na półce…

 Karta pracy, cz. 1, s. 75.

 

4 – latki:

Zabawa rozwijająca zmysł dotyku oraz umiejętność kojarzenia – Do kogo to należy?

Przygotuj: Lalka, samochodzik, but na obcasie, smoczek, okulary, nieprzezroczysty worek.

Dziecko ogląda zgromadzone przedmioty. Wspólnie z Rodzicem przyporządkowuje je poszczególnym członkom rodziny. Uzasadnia swój wybór. Następnie Rodzic wkłada wszystkie przedmioty do nieprzezroczystego worka. Dziecko wybiera jeden przedmiot i nie wyjmując go z worka, mówi do kogo mógłby on należeć i o jaki przedmiot chodzi.

Zabawa logopedyczna  Echo sylabowe.

Rodzic rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę, np. ma. Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc np. ma-ma. Następnie dziecko podaje jak najwięcej słów na podaną sylabę, np.: mata, maki, makaron. Przykłady innych sylab: ta, ba, wu.

Ciekawe zadania:

Dopasuj atrybut: https://logokreacja.files.wordpress.com/2018/05/rodzina-dopasuj-atrybut.pdf

Sekwencje: https://logokreacja.files.wordpress.com/2018/05/rodzina-sekwencje.pdf

Memory (drukujemy podwójnie):
https://logokreacja.files.wordpress.com/2018/05/rodzina-memory.pdf

 

 Na dzisiaj to już wszystko .
Pozdrawiamy – Wasze Panie.  😉

 

Prosimy zaglądać także do skrzynek e-mailowych – tam również są dla Was ważne informacje uzupełniające zadania ze strony internetowej:)