Witajcie Ufoludki. 😉
5,6 – latki
Karta pracy, cz. 1, s. 74.
Słuchanie wiersza Rodzinny wiersz.
Tata Ani jest lekarzem,
tata Janka – marynarzem.
Tata Ewy – ogrodnikiem,
a Michała jest lotnikiem.
Tata Asi – kolejarzem,
a Marcela – jest piekarzem.
Mama Uli smaży pączki,
a Szymona – pisze książki.
Mama Eli jest kierowcą,
a Karola – zawiadowcą.
Mama Leny jest kelnerką,
a Renaty – jest tancerką.
Mama Kajtka jest malarzem,
tata Olka – betoniarzem.
Dziecko wymienia nazwy zawodów z wiersza. Określa, na czym polega praca ludzi wykonujących te zawody.
Zabawa ruchowa z elementem równowagi – Zmęczone nogi.
Podczas tańca dziecku zmęczyły się nogi. Stoi lekko potrząsa raz jedną, raz drugą nogą. Po kilku ruchach swobodnie odpoczywa, leżąc.
Zabawa rozwijająca koordynację słuchowo-ruchową – Jak pomagam mamie.
Dziecko staje na dywanie. W rytm dowolnej melodii wymyśla figury obrazujące, w jaki sposób pomaga mamie w domowych pracach.
Medale dla mamy i dla taty.
- Rozmowa na temat medali.
Medal – niewielki, najczęściej okrągły lub owalny, płaski wyrób metalowy, wykonany zazwyczaj techniką odlewu lub bicia. Często jest zawieszony na wstążce.
Rodzic pyta dziecko:
− Komu dajemy medale?
− Jakie mogą być medale?
− Czy możemy dać medale rodzicom? Dlaczego?
Wykonanie medali dla rodziców
Dziecko otrzymuje szablon medalu do samodzielnego wykonania i według własnego pomysłu ozdabia go. ( plasteliną , bibułą, farbami, kredkami , pisakami itp.)
Zabawa ruchowo-naśladowcza Pomagamy w domu.
Rodzic wymienia czynności, jakie można wykonywać w domu, a dziecko stara się je naśladować, np. myjemy talerze, ścieramy kurze, odkurzamy dywan, układamy zabawki na półce…
Karta pracy, cz. 1, s. 75.
4 – latki:
Zabawa rozwijająca zmysł dotyku oraz umiejętność kojarzenia – Do kogo to należy?
Przygotuj: Lalka, samochodzik, but na obcasie, smoczek, okulary, nieprzezroczysty worek.
Dziecko ogląda zgromadzone przedmioty. Wspólnie z Rodzicem przyporządkowuje je poszczególnym członkom rodziny. Uzasadnia swój wybór. Następnie Rodzic wkłada wszystkie przedmioty do nieprzezroczystego worka. Dziecko wybiera jeden przedmiot i nie wyjmując go z worka, mówi do kogo mógłby on należeć i o jaki przedmiot chodzi.
Zabawa logopedyczna Echo sylabowe.
Rodzic rzuca piłkę do dziecka i jednocześnie wymawia sylabę, np. ma. Dziecko odrzuca piłkę, wypowiada tę samą sylabę i kończy słowo, mówiąc np. ma-ma. Następnie dziecko podaje jak najwięcej słów na podaną sylabę, np.: mata, maki, makaron. Przykłady innych sylab: ta, ba, wu.
Ciekawe zadania:
Dopasuj atrybut: https://logokreacja.files.wordpress.com/2018/05/rodzina-dopasuj-atrybut.pdf
Sekwencje: https://logokreacja.files.wordpress.com/2018/05/rodzina-sekwencje.pdf
Memory (drukujemy podwójnie):
https://logokreacja.files.wordpress.com/2018/05/rodzina-memory.pdf
Na dzisiaj to już wszystko .
Pozdrawiamy – Wasze Panie. 😉
Prosimy zaglądać także do skrzynek e-mailowych – tam również są dla Was ważne informacje uzupełniające zadania ze strony internetowej:)