Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc październik.
Temat: Idzie jesień …przez ogród i sad
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
- rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- wykonanie układu ruchowego do piosenki,
- rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
- rozwijanie umiejętności rachunkowych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców,
- utrwalanie znajomości kolorów,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
- rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
- poznawanie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- wprowadzenie pojęć: spółgłoska, samogłoska,
- poznawanie cech kwadratu,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie słuchu muzycznego,
- reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
- rozwijanie umiejętności obserwowania,
- rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
- poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.
Temat: Idzie jesień…do zwierząt
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie mowy,
- poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zima,
- łączenie śpiewu z elementem ruchu,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- rozwijanie umiejętności liczenia,
- poznawanie zapasów wiewiórki,
- poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- orientowanie się w instrukcji,
- odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,
- zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
- rozwijanie narządów artykulacyjnych,
- utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.
Temat: Co z czego otrzymujemy
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
- poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny,
- łączenie ruchu z piosenką,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z etapami powstawania mąki,
- właściwe posługiwanie się monetami w zabawie,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku,
- zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku,
- odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
- utrwalanie poznanych liter,
- orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby,
- kształtowanie poczucia rytmu,
- rozwijanie zwinności i szybkości,
- rozwijanie pamięci muzycznej,
- wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,
- zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
- poznawanie sposobu otrzymywania sera,
- poznawanie zwierząt: owcy i barana,
- poznawanie pochodzenia wełny,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie wyrobów z wełny,
- rozwijanie mowy,
- poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
- rozwijanie sprawności fizycznej.
Temat: Idzie jesień … z deszczem
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
- zwracanie uwagi na środki ostrożności,
- instrumentacja do piosenki,
- rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
- rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
- dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontunuowania dostrzeżonego rytmu,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
- rozwijanie sprawności manualnej.
Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:
- rozwijanie mowy,
- poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
- rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- poznawanie cech prostokąta,
- utrwalanie poznanych figur,
- rozwijanie gibkości i zwinności,
- rozwijanie umiejętności wokalnych,
- rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
- rozwijanie sprawności manualnych,
- poznawanie kolorów tęczy,
- zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,
- rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
- poznawanie zjawisk przyrodniczych,
- poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie,
- rozwijanie sprawności fizycznej.