BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 2 października 2021 r.

Plan pracy dydaktyczno- wychowawczej na miesiąc październik.

 

Temat: Idzie jesień …przez ogród i sad

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • zachęcanie do uważnego słuchania opowiadania,
  • rozwijanie spostrzegawczości oraz mowy,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • wykonanie układu ruchowego do piosenki,
  • rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i pamięci,
  • rozwijanie umiejętności rachunkowych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • utrwalanie nazw najczęściej spotykanych warzyw i owoców,
  • utrwalanie znajomości kolorów,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozpoznawanie owoców i warzyw za pomocą zmysłów,
  • rozwijanie koordynacji wzrokowo-ruchowej i sprawności manualnej,
  • poznawanie litery o – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • wprowadzenie pojęć: spółgłoska, samogłoska,
  • poznawanie cech kwadratu,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie słuchu muzycznego,
  • reagowanie ruchem na ustalone sygnały,
  • rozwijanie umiejętności obserwowania,
  • rozpoznawanie i nazywanie warzyw,
  • poznawanie sposobów przygotowania warzyw i owoców na zimę.

Temat:  Idzie jesień…do zwierząt

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie miejsc, w którym jeże chronią się przed nadchodzącą zima,
  • łączenie śpiewu z elementem ruchu,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • poznawanie sposobów przygotowywania się wybranych zwierząt do zimy,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozbudzanie zainteresowań światem zwierząt,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • poznawanie wyglądu i sposobu odżywiania się wiewiórki,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie sposobów przygotowania się zwierząt do zimy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • odkrywanie litery a – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • rozwijanie umiejętności liczenia,
  • poznawanie zapasów wiewiórki,
  • poznawanie zapisu cyfrowego liczby 3,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • wyrabianie szybkiej reakcji na ustalony sygnał,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • orientowanie się w instrukcji,
  • odczuwanie i wytwarzanie dźwięków,
  • zachęcanie do uczestniczenia w zabawach badawczych,
  • rozwijanie narządów artykulacyjnych,
  • utrwalanie nazw ptaków odlatujących do ciepłych krajów.

Temat: Co z czego otrzymujemy

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • stwarzanie sytuacji edukacyjnych sprzyjających wyzwalaniu empatii i wrażliwości,
  • poznawanie pochodzenia i wykorzystania wełny,
  • łączenie ruchu z piosenką,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z etapami powstawania mąki,
  • właściwe posługiwanie się monetami w zabawie,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie znaczenia drzew w przyrodzie.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • poznawanie właściwości fizycznych gliny i piasku,
  • zapoznanie z produktami otrzymywanymi z gliny i z piasku,
  • odkrywanie litery m – małej i wielkiej, drukowanej i pisanej,
  • utrwalanie poznanych liter,
  • orientowanie się w schemacie ciała drugiej osoby,
  • kształtowanie poczucia rytmu,
  • rozwijanie zwinności i szybkości,
  • rozwijanie pamięci muzycznej,
  • wyrabianie zdolności koncentracji podczas działania,
  • zachęcanie do wykonywania prostych potraw,
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera,
  • poznawanie zwierząt: owcy i barana,
  • poznawanie pochodzenia wełny,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie wyrobów z wełny,
  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.

Temat:  Idzie jesień … z deszczem

Zamierzania wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • poznawanie wybranych zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla jesieni,
  • zwracanie uwagi na środki ostrożności,
  • instrumentacja do piosenki,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
  • rozwijanie umiejętności klasyfikowania przedmiotów ze względu na jakość,
  • dostrzeganie rytmu w ciągu ułożonych przedmiotów, próby kontunuowania dostrzeżonego rytmu,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • utrwalanie wiadomości na temat charakterystycznych cech jesiennego krajobrazu,
  • rozwijanie sprawności manualnej.

Zamierzania  wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5,6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • poznawanie pogody, która jest późną jesienią,
  • rozwijanie umiejętności dokonywania analizy i syntezy słuchowej,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • poznawanie cech prostokąta,
  • utrwalanie poznanych figur,
  • rozwijanie gibkości i zwinności,
  • rozwijanie umiejętności wokalnych,
  • rozwijanie aktywności muzyczno-ruchowej,
  • rozwijanie sprawności manualnych,
  • poznawanie kolorów tęczy,
  • zwracanie uwagi na ubieranie się odpowiednio do pogody,
  • rozwijanie zainteresowania przyrodą nieożywioną,
  • poznawanie zjawisk przyrodniczych,
  • poznawanie procesu obiegu wody w przyrodzie,
  • rozwijanie sprawności fizycznej.