BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 30 stycznia 2023 r.

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na miesiąc luty

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 6-latków:

Temat tygodnia: Kim będę gdy dorosnę?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne):
• rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zawodami,
• rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
• wprowadzanie do zapisu, działań matematycznych ze znakiem „+”, rozwijanie umiejętności dodawania w zakresie 9,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• wyrabianie zdolności koncentracji uwagi podczas działania, rozwijanie koordynacji słuchowo-ruchowej,
• wzbogacenie wiedzy o wybranych zawodach,
• dostrzeganie zachodzących zmian technologicznych,
• zapoznanie z postacią wynalazcy, zapoznanie z wybranymi wynalazkami,
• rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych, dbanie o estetykę wykonania pracy.

Temat tygodnia: Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
• rozwijanie umiejętności liczenia, poznawanie zapisu cyfrowego liczby 10,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• doskonalenie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni, rozwijanie zdolności manualnych i wyobraźni,
• zapoznanie z zawodem bibliotekarza, zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki,
• zapoznanie z wybraną akcją społeczną, popularyzowanie czytelnictwa,
• układanie i opowiadanie historyjek, tworzenie autorskiej książki,
• zapoznanie z wybranymi związkami frazeologicznymi, wzbogacanie słownictwa.

Temat tygodnia: Gdzie puka sztuka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie słuchu fonematycznego, rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
• wprowadzanie do zapisu działań matematycznych ze znakiem „–„, rozwijanie umiejętności liczenia,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie percepcji słuchowej,
• zapoznanie z różnymi rodzajami muzeów,

• zapoznanie z zasadami kulturalnego zachowania się w filharmonii,
• rozwijanie sprawności fizycznej.
• rozwijanie ekspresji artystycznej,
• rozwijanie mowy, wzbogacanie słownictwa.

Temat tygodnia: Co łączy kurę i dinozaura?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
• rozwijanie mowy,
• usystematyzowanie dziecięcej wiedzy o dinozaurach, poznanie różnic i podobieństw występujących między dinozaurami a innymi zwierzętami
• zapoznanie z charakterystycznymi cechami dinozaurów mięsożernych,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie umiejętności swobodnego poruszania się w przestrzeni,
• zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi,
• zapoznanie z pracą paleontologa,
• rozwijanie ekspresji twórczej,
• rozwijanie mowy.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 5-latków:

Temat tygodnia: Kim będę gdy dorosnę?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
• rozwijanie mowy, zapoznanie z wybranymi zawodami,
• budzenie zainteresowania literami,
• doskonalenie umiejętności matematycznych,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie ekspresji ruchowej,
• rozwijanie mowy, poznanie wybranych zawodów,
• dostrzeganie zmian technologicznych,
• zapoznanie z historią wybranego wynalazku,
• rozwijanie umiejętności konstrukcyjnych.

Temat tygodnia: Czy Kot w Butach był na weselu Kopciuszka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
• rozwijanie mowy,
• budzenie zainteresowania literami,
• odkrywanie zapisu cyfrowego liczby 10, wymienianie wybranych postaci bajkowych,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie zdolności improwizacji muzycznych,
• zapoznanie z zawodem bibliotekarza, zapoznanie ze sposobami korzystania z biblioteki,
• popularyzowanie czytelnictwa,
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie umiejętności plastycznych

Temat tygodnia: Gdzie puka sztuka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
• rozwijanie mowy, rozwijanie wiedzy o kinie,
• budzenie zainteresowania literami.

• doskonalenie umiejętności matematycznych, budzenie zainteresowania teatrem,
• rozwijanie wyobraźni podczas słuchania muzyki, ćwiczenie umiejętności wykorzystania rekwizytu podczas zabawy,
• rozwijanie mowy, poznawanie zasad kulturalnego zachowania w muzeum,
• rozwijanie postawy badawczej, poznanie wybranych instrumentów orkiestrowych,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie umiejętności plastycznych

Temat tygodnia: Co łączy kurę i dinozaura?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów,
• zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi,
• rozwijanie sprawności fizycznej,
• ćwiczenie umiejętności odtwarzania tekstu z różnym natężeniem głosu, rozwijanie dykcji podczas śpiewu,
• zapoznanie z wybranymi zwierzętami prehistorycznymi.
• zapoznanie z pracą paleontologa,
• rozwijanie mowy,
• rozwijanie umiejętności plastycznych

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 4-latków:

Temat tygodnia: Kim będę gdy dorosnę?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
• rozwijanie mowy;
• stwarzanie okazji do poznawania różnych zawodów;
• rozwijanie sprawności manualnej,
• klasyfikowanie przedmiotów według wybranego kryterium,
• doskonalenie wiedzy na temat różnych zawodów,
• rozwijanie sprawności ruchowej,
• rozwijanie umiejętności działania w skupieniu,
• wykonywanie ustalonych poleceń na dźwięk instrumentu,
• rozwijanie logicznego myślenia,

• poznawanie wybranych urządzeń gospodarstwa domowego wykorzystywanych dawniej i dziś,
• zwrócenie uwagi na przestrzeganie zasad bezpieczeństwa podczas korzystania z urządzeń elektrycznych,
• rozwijanie sprawności manualnej,
• rozwijanie umiejętności wydawania krótkich poleceń,
• rozwijanie inwencji twórczej.

Temat tygodnia: Jaka jest moja ulubiona baśń?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
• rozwijanie mowy;
• budzenie zainteresowania literaturą dla dzieci;
• rozwijanie sprawności manualnej.
• kształtowanie świadomości na temat książki jako źródła wiedzy;
• rozwijanie umiejętności matematycznych;
• rozwijanie koordynacji ruchowej;
• wykonanie układu ruchowego do piosenki;
• poznanie zawodu bibliotekarza, rozumienie konieczności przestrzegania zasad zachowania się w bibliotece oraz szanowania książek.
• rozwijanie sprawności ruchowej
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej i wrażliwości dotykowej.
• wzbogacenie wiedzy na temat budowy książki;
• rozwijanie wyobraźni twórczej i umiejętności manualnych;
• rozwijanie logicznego myślenia

Temat tygodnia: Gdzie mieszka sztuka?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
• rozwijanie zainteresowań przyrodniczych;
• rozwijanie sprawności manualnej.
• układanie kompozycji z figur geometrycznych;
• rozwijanie spostrzegawczości wzrokowej;
• rozwijanie sprawności ruchowej.
• rozwijanie swobody ruchu;
• opanowanie melodii i tekstu piosenki;
• pobudzanie aktywności i ekspresji twórczej;
• rozwijanie ciekawości poznawczej
• pobudzanie i rozwijanie aktywności twórczej.
• rozwijanie sprawności manualnej;
• poznawanie dzieł wielkich malarzy i wypowiadanie się na ich temat.

Temat tygodnia: Kiedy żyły dinozaury?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
• zdobywanie informacji na temat dinozaurów;
• rozwijanie umiejętności wypowiadania się na określony temat;
• rozwijanie wiedzy na temat dinozaurów.
• rozwijanie umiejętności klasyfikowania;
• doskonalenie umiejętności posługiwania się określeniami: wysoki, niski;
• zapoznanie z dinozaurami mięsożernymi;
• rozwijanie sprawności ruchowej.
• opanowanie melodii i tekstu piosenki;
• rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
• ćwiczenie spostrzegawczości
• poznanie pracy paleontologa;
• rozwijanie sprawności manualnej;
• rozwijanie umiejętności działania w skupieniu;
• rozwijanie umiejętności pracy w grupie;
• zapoznanie z miejscem – puszczą jurajską