Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na marzec.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 6-latków:
Temat tygodnia: Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapoznanie ze znaczeniem słowa kataklizm,
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
- zapoznanie ze znaczeniem wody w środowisku,
- zapoznawanie z pojęciami związanymi z pogodą,
- zdobywanie informacji o sposobach pomiaru wiatru,
- wzbogacanie słownictwa.
Temat tygodnia: Gdzie się ubiera Pani Wiosna?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- integrowanie się z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,
- zapoznanie z wybranymi ptakami wędrownymi,
- zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,
- zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych,
- zapoznanie z etapami rozwoju tulipana,
- wzbogacanie słownictwa.
Temat tygodnia: Z czego to jest zrobione?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
- zapoznanie z etapami powstawania chleba,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zabawy,
- wyrabianie umiejętności współzawodnictwa,
- zapoznanie z etapami powstawania sera,
- zapoznanie z etapami powstawania wełny,
- zapoznanie ze sposobem powstawania papieru,
- wzbogacanie słownictwa,.
Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie słuchu fonematycznego,
- nazywanie poznanych liter,
- zapoznanie z wybranymi modelami monet i banknotów,
- zapoznanie z pojęciem pieniądza,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- opanowanie melodii i tekstu piosenki,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- poznawanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole,
- poznawanie różnych sposobów ozdabiania jaj na Wielkanoc,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 5-latków:
Temat tygodnia: Dlaczego w marcu jest jak w garncu?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- budzenie zainteresowania literami,
- rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
- ćwiczenie aparatu mowy,
- zapoznanie z wybranymi ektremalnymi zjawiskami atmosferycznymi,
- zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
- zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Temat tygodnia: Gdzie ubiera się Pani Wiosna?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- budzenie zainteresowania literami,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- ćwiczenie umiejętności improwizowania ruchem,
- poznawanie wybranych ptaków wędrownych,
- zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny,
- zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Temat tygodnia: Z czego to jest zrobione?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- budzenie zainteresowania literami,
- rozwijanie myślenia logicznego,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie wyobraźni,
- przełamywanie bariery nieśmiałości,
- poznawanie sposobu otrzymywania sera,
- poznawanie pochodzenia wełny,
- poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory lubią pisanki?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:
- rozwijanie mowy,
- budzenie zainteresowania literami,
- przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
- poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
- rozwijanie sprawności fizycznej,
- rozwijanie umiejętności śpiewu połączonego z grą na instrumencie,
- rozwijanie ekspresji twórczej,
- poznawanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole,
- rozwijanie umiejętności plastycznych.
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 4-latków:
Temat tygodnia: Jaka pogoda jest w marcu?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
- rozwijanie mowy,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych dla przedwiośnia,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami,
- założenie hodowli roślin,
- kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- rozpoznawanie znaków synoptycznych.
Temat tygodnia: Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny,
- rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- rozwijanie sprawności rachunkowych,
- rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch,
- zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,
- kształtowanie poprawności gramatycznej wypowiedzi ustnej,
- poznawanie właściwości wody,
- wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania,
- zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
- rozwijanie aktywności twórczej.
Temat tygodnia: Z czego to jest zrobione?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- rozwijanie mowy,
- budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji produktów ceramicznych,
- rozwijanie wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej,
- zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa,
- rozwijanie umiejętności matematycznych,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło,
- rozwijanie poczucia rytmu,
- zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka,
- poznawanie właściwości fizycznych wełny,
- pobudzanie zmysłów,
- wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy,
- rozwijanie umiejętności manualnych,
- utrwalenie wiadomości na temat wybranych zawodów i pochodzenia wybranych produktów.
Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory mają pisanki?
Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,
- zachęcanie do wypowiadania się w grupie,
- rozwijanie sprawności manualnej,
- poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego,
- rozwijanie orientacji przestrzennej,
- rozwijanie sprawności ruchowej,
- reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu,
- doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem,
- wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
- rozbudzanie ciekawości poznawczej,
- zapoznanie z tradycją malowania pisanek,
- rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.