BIP

“Cóż piękniejszego nad niebo, które przecież ogarnia wszystko co piękne”

- Mikołaj Kopernik
← powrót
Dodano: 1 marca 2023 r.

Plan pracy dydaktyczno – wychowawczej na marzec.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 6-latków:

Temat tygodnia: Dlaczego w marcu jest jak w garncu? 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała i przestrzeni,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapoznanie ze znaczeniem słowa kataklizm,
  • zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
  • zapoznanie ze znaczeniem wody w środowisku,
  • zapoznawanie z pojęciami związanymi z pogodą,
  • zdobywanie informacji o sposobach pomiaru wiatru,
  • wzbogacanie słownictwa.

 

Temat tygodnia: Gdzie się ubiera Pani Wiosna?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • integrowanie się z rówieśnikami podczas zabaw przy muzyce,
  • zapoznanie z wybranymi ptakami wędrownymi,
  • zapoznanie z tradycją obchodów pierwszego dnia wiosny,
  • zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych,
  • zapoznanie z etapami rozwoju tulipana,
  • wzbogacanie słownictwa.

 

Temat tygodnia:  Z czego to jest zrobione?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • rozpoznawanie i nazywanie poznanych liter,
  • zapoznanie z etapami powstawania chleba,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • ćwiczenie koncentracji uwagi podczas zabawy,
  • wyrabianie umiejętności współzawodnictwa,
  • zapoznanie z etapami powstawania sera,
  • zapoznanie z etapami powstawania wełny,
  • zapoznanie ze sposobem powstawania papieru,
  • wzbogacanie słownictwa,.

Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory są lubiane przez pisanki?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 6-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie słuchu fonematycznego,
  • nazywanie poznanych liter,
  • zapoznanie z wybranymi modelami monet i banknotów,
  • zapoznanie z pojęciem pieniądza,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • opanowanie melodii i tekstu piosenki,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • poznawanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole,
  • poznawanie różnych sposobów ozdabiania jaj na Wielkanoc,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 5-latków:

Temat tygodnia: Dlaczego w marcu jest jak w garncu?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie umiejętności dodawania i odejmowania,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie koordynacji słuchowo – ruchowej,
  • ćwiczenie aparatu mowy,
  • zapoznanie z wybranymi ektremalnymi zjawiskami atmosferycznymi,
  • zapoznanie z obiegiem wody w przyrodzie,
  • zapoznanie ze znaczeniem wody dla środowiska oraz korzyścią czerpaną z wody przez żywe organizmy,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

Temat tygodnia: Gdzie ubiera się Pani Wiosna?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • ćwiczenie umiejętności improwizowania ruchem,
  • poznawanie wybranych ptaków wędrownych,
  • zapoznanie ze zjawiskami charakterystycznymi dla wiosny,
  • zapoznanie z ludowymi obrzędami związanymi z pierwszym dniem wiosny,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • zapoznanie z budową i cechami wybranych kwiatów wiosennych,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

Temat tygodnia: Z czego to jest zrobione?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • rozwijanie myślenia logicznego,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie wyobraźni,
  • przełamywanie bariery nieśmiałości,
  • poznawanie sposobu otrzymywania sera,
  • poznawanie pochodzenia wełny,
  • poznawanie sposobu otrzymywania papieru,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory lubią pisanki?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 5-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowania literami,
  • przeliczanie i dodawanie w zakresie dziesięciu,
  • poznawanie zwyczajów wielkanocnych,
  • rozwijanie sprawności fizycznej,
  • rozwijanie umiejętności śpiewu połączonego z grą na instrumencie,
  • rozwijanie ekspresji twórczej,
  • poznawanie zasad kulturalnego zachowania się przy stole,
  • rozwijanie umiejętności plastycznych.

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) oraz treści programowe dla 4-latków:

Temat tygodnia: Jaka pogoda jest w marcu?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • zwrócenie uwagi na nagłe zmiany pogody charakterystyczne dla wczesnej wiosny,
  • rozwijanie mowy,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • określanie pogody i nazywanie zjawisk atmosferycznych dla przedwiośnia,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • rozwijanie koncentracji uwagi podczas działania,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • zapoznanie z występującymi w przyrodzie czterema żywiołami,
  • założenie hodowli roślin,
  • kojarzenie zjawisk atmosferycznych charakterystycznych dla marcowej pogody,
  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • rozpoznawanie znaków synoptycznych.

 

Temat tygodnia: Po czym można poznać, że nadchodzi wiosna?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • zapoznanie z charakterystycznymi cechami wczesnej wiosny,
  • rozwijanie umiejętności uważnego słuchania opowiadania,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • rozwijanie sprawności rachunkowych,
  • rozwijanie spostrzegawczości i percepcji wzrokowej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • wyrabianie umiejętności reagowania na dźwięki poprzez ruch,
  • zapoznanie z pierwszymi ptakami przylatującymi na wiosnę do Polski,
  • kształtowanie poprawności gramatycznej wypowiedzi ustnej,
  • poznawanie właściwości wody,
  • wdrażanie do samodzielnego działania, badania rzeczywistości, wnioskowania,
  • zapoznanie z pierwszymi wiosennymi kwiatami,
  • rozwijanie aktywności twórczej.

Temat tygodnia: Z czego to jest zrobione?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • rozwijanie mowy,
  • budzenie zainteresowań dotyczących gliny i produkcji produktów ceramicznych,
  • rozwijanie wrażliwości dotykowej oraz sprawności manualnej,
  • zapoznanie z etapami produkcji chleba i różnymi rodzajami pieczywa,
  • rozwijanie umiejętności matematycznych,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • ćwiczenie szybkiej reakcji na hasło,
  • rozwijanie poczucia rytmu,
  • zdobywanie informacji na temat pochodzenia i zastosowania mleka,
  • poznawanie właściwości fizycznych wełny,
  • pobudzanie zmysłów,
  • wzbogacenie wiedzy na temat budowy owcy,
  • rozwijanie umiejętności manualnych,
  • utrwalenie wiadomości na temat wybranych zawodów i pochodzenia wybranych produktów.

Temat tygodnia: Jakie wzory i kolory mają pisanki?

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne (cele główne) dla 4-latków:

  • zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi,
  • zachęcanie do wypowiadania się w grupie,
  • rozwijanie sprawności manualnej,
  • poznawanie tradycji związanej z przygotowywaniem koszyczka wielkanocnego,
  • rozwijanie orientacji przestrzennej,
  • rozwijanie sprawności ruchowej,
  • reagowanie na zmiany dźwięków instrumentu,
  • doskonalenie umiejętności poruszania się z rekwizytem,
  • wzbogacenie wiadomości na temat zwyczajów wielkanocnych,
  • rozbudzanie ciekawości poznawczej,
  • zapoznanie z tradycją malowania pisanek,
  • rozwijanie myślenia przyczynowo – skutkowego.