Zamierzenia dla 5,6-latków:
Tydzień XXV W kinie i w teatrze
- utrwalenie wiedzy o kinie i teatrze, powtórzenie zasad właściwego zachowania w teatrze i kinie, wprowadzenie pojęcia „fikcja”, kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawania kultury, propagowanie właściwych zachowań w kinie i teatrze
- poznanie litery z wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, poznanie i utrwalenie nazw zawodów teatralnych np. aktor, scenograf, reżyser, operator światła, bileter itp., kształtowanie postawy otwartej i gotowej do poznawania kultury,
- doskonalenie umiejętności przeliczania pieniędzy, doskonalenie umiejętności odczytywanie dwóch współrzędnych (rząd i miejsce), poszerzenie wiedzy na temat widowni w kinie i teatrze,
- utrwalanie piosenki, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni, zachęcanie do aktywności i wspólnej zabawy
- rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie, stymulowanie zmysłów, zachęcanie do poznawania nieznanego, nowego, zapoznanie z ideą starego kina, utrwalenie świadomości właściwych zachowań w miejscach kultury
Tydzień XXVI Przebudzenie po zimie
- utrwalenie wiedzy na temat rodzajów garderoby i ich zastosowania, zapoznanie z określeniem „ubierać się na cebulkę”, kształtowanie prawidłowych nawyków ubierania się, zwrócenie uwagi na ostrożność w ocenie pogody i odpowiedniego doboru garderoby
- poznanie litery g wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej, głoskowej, kształtowanie świadomości o różnorodności zjawisk atmosferycznych, zapoznanie z powiedzeniem „W marcu jak w garncu”
- doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematyczny, kształtowanie umiejętności prowadzenia kalendarza pogodowego, wprowadzenie i utrwalenie znajomości nazw zjawisk atmosferycznych, zachęcanie do systematycznej pracy
- utrwalenie wiedzy na temat ptaków, przylatujących wiosną do Polski, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę
- zapoznanie ze zjawiskiem powstawania tęczy, rozwijanie kreatywności i wyobraźni, pobudzanie i stymulowanie zmysłów, zachęcanie do poznawania nieznanego, nowego
Tydzień XXVII W wiosennym ogrodzie
- utrwalenie pojęć „kosmos” i „Układ Słoneczny”, poszerzenie wiedzy na temat dnia i nocy (ruch obrotowy ziemi) w kontekście astronomicznym, zapoznanie, uświadomienie wpływu promieni słonecznych na zachowanie i emocje ludzi, kształtowanie postawy otwartej na działanie, poszukiwanie, budowanie poczucia tożsamości ze swoją planetą
- poznanie litery c wielkiej i małej, rozwijanie umiejętności analizy i syntezy sylabowej i głoskowej, kształtowanie świadomości o różnorodności gatunków wiosennych kwiatów, sposobach sadzenia, rozwijanie umiejętności współpracy, zabawy fair play
- zapoznanie ze znakiem +, doskonalenie umiejętności przeliczania, porównywania oraz dokonywania innych czynności matematycznych, utrwalenie informacji o czynnikach niezbędnych do życia rośliny, wdrażanie do systematycznej pracy
- utrwalenie wiedzy na temat roślin i ogrodu wiosną, rozwijanie słuchu muzycznego, rozwijanie wyobraźni i wrażliwości na otaczającą przyrodę, kształtowanie nawyków dobrej zabawy w grupie
- zapoznanie z techniką sadzenia cebulek i siania nasion, utrwalenie wiedzy dotyczącej wiosennych roślin, kształtowanie postawy proekologicznej otwartej na dobra natury
Tydzień XXVIII Od kurnika do świątecznego koszyka
- utrwalenie wiadomości na temat życia i pracy na wsi, nauka odpowiednich zachowań i postaw w stosunku do zwierząt i przyrody, kształtowanie nawyków systematycznej pracy
- zapoznanie z domami zwierząt i utrwalenie wiedzy na ich temat, kształtowanie postawy otwartej na przyrodę i jej dobra, rozpoznawanie i wyodrębnienie poszczególnych członków rodzin zwierzęcych
- zapoznanie i utrwalenie nazw członków ptasich rodzin, wyodrębnianie z szeregu jednostki po cechach charakterystycznych, uświadamianie wartości rodziny wśród zwierząt i ludzi
- zapoznanie z tradycjami wielkanocnymi, ukazanie wartości, jakie niosą ze sobą tradycje, kształtowanie postawy otwartości na różne kultury i religie
- zapoznanie z technikami ozdabiania jaj i ich nazwami, utrwalenie wiedzy dotyczącej składu koszyczka wielkanocnego, zachęcanie do kultywowania tradycji rodzinnych, religijnych itp.